BLOUKRANS - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu BLOUKRANS - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

BLOUKRANS

Door: mm

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

28 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Zaterdags reden we naar Tsitsikamma Reserve. Marianne en Wessel voorin, Marleen, Jennifer, Marina én Justin op de achterbank. Ja in een volkswagen Chico. Het was maar 100 kilometer hoor. Je begrijpt dat het zo knus was dat er binnen de kortste keren spontaan duetjes ontstonden. En onze Zuid-Afrikaanse Justin kon binnen enkele minuten het hele repertoire van Hollandse Hits meezingen. Knap hè.
In Tsitsikamma ontmoetten we de ouders van Marina! Die hadden net een paar dagen Kaapstad gedaan om Tamara (de zus van Marina) te bezoeken.
We hadden een bijzondere ontmoetingsplaats. De Bloukransbrug. Enkele minuten later zouden Marina Marleen en Jennifer daar doodsangsten uit staan..
We moesten er namelijk ook weer af.
Na maandenlange praatjes van Marina en Marleen was er eindelijk een concrete dag en tijd.
Voor het bungeejumpen. We durfden allebei niet, maar vonden dat we t daarom toch maar gingen doen. We hadden nou eenmaal een deal. En wij zouden M en M niet zijn als we het dan niet meteen goed doen: De hoogste (legale) bungeejump van de wereld. 216 meter, met snelheden van.. heel hard.
Jennifer (uit Kirkwood) ging ook mee. We kregen allemaal riempjes om en touwtjes.
We moesten eerst nog naar het middelpunt van de brug. Dat was al een avontuur op zich!
Over een heel dun bruggetje. De belangstellenden ( lees: bezorgde ouders en partners en vrienden) konden alles live volgen op de camera.
Onder de brug werd gezegd dat Marina als eerste moest! Iiiieeeeeeeh! Dat was even spannend. Haar benen werden bij elkaar gebonden en na het aftellen jumpte ze zo van het platform af. Nou, toen ze bovenkwam zei ze dat het heel leuk was! Toen Marleen. Ook zij ging vrij als een vogeltje de vallei in. We hadden allebei niet in onze broek geplast. Goed hè!
Marina heeft toen we allebei geweest zijn maar even opgebiecht dat ze het nooit maar dan ook nooit meer wil doen. Marleen wilde nog wel een keer! Jennifer’s hersenen hielden haar lichaam écht tegen om het te doen. Ze heeft een paar keer op t punt gestaan, maar helaas ze heeft niet gesprongen.
Wel jammer dat Marleen niet in haar plaats mocht.
Gelukkig hebben we dit allemaal vastgelegd op dvd, dus komt dat zien als we terug zijn zouden we zeggen.
Iedereen was inmiddels weer heel boven en na een lekker pizzaatje van Pa &Ma Kocken zijn we onze eigen weg weer gegaan.
En natuurlijk hebben we daarna tegen iedereen op zitten scheppen over hoe stoer we zijn!

P.S.:Sorry dat we jullie een paar foto’s moeten onthouden. Die zijn namelijk al in Nederland.

P.S.: Wij lopen een beetje achter met de post. Dat wil zeggen: We hebben een aantal brieven / kaarten nog niet ontvangen. Dus hopelijk doet de Afrikaanse postbode snel zijn best..!

  • 28 Juni 2007 - 17:42

    Marianne Janssen:

    Wessel heeft zojuist het filmpje dat jij van de brug afspringt laten zien. Wel heel moedig, dat je dat durfde. En je vond het nog leuk ook. Het lijkt me een hele aparte gewaarwording. Fijn dat jullie daar in Afrika zo'n fijne tijd samen gehad hebben.We kijken naar de tweede helft van augustus uit, dan kom jij gezellig weer terug en we kunnen onze kleindochter verwelkomen.
    Groetjes en nog een leuke tijd daar, je hebt ons straks vast heel veel te vertellen.

  • 29 Juni 2007 - 07:00

    Fan:

    stoer hoor van zo'n brug af anderen noemen het stupidity. maar die wijk ingaan waar iedere blanke zo bang voor is das pas stoer. ben blij dat dat spring gebeuren voorbij is wat zal het volgende gevaar zijn wat ze op gaan zoeken?
    OX Fan

  • 30 Juni 2007 - 15:32

    Jeanet:

    De bloukransbrug. Hier zagen we jullie twee dagen eerder dan gepland! Het was héél fijn je weer te zien, Marina! Maar toen ik die brug zag begon ik toch wel te twijfelen of je er van af zou duiken (echt verschrikkelijk hoog!)Maar jullie hebben het allebei gedaan. Stoer hoor!
    De dagen daarna hebben we elkaar nog regelmatig gezien en samen leuke dingen gedaan! We hebben met eigen ogen gezien dat jullie erg goed werk doen daar! We hebben erg genoten!!! Succes verder en veel plezier. Soentjes en drukkies! mama, Jeanet

  • 02 Juli 2007 - 09:22

    Marloes:

    Hi M&M,
    Wat een avonturen.. Bikkels hoor dat jullie zo maar gejumpt zijn!! Enjoy.. want voor je het weet is het Augustus en kom je weer terecht in Ons "saaie"landje.. Groetjes! Marloes

  • 07 Juli 2007 - 15:16

    Iris:

    Och stoer, ik wist allang dat je dat zomaar zou doen. Ik heb ook altijd geroepen dat ik, als ik de kans krijg, zonder te piekeren spring. Ik heb alleen nog niet de kans gekregen. Ach je moet wel he, met zo'n grote bek ;)
    Ja het is zeker cool, maar ik had eerlijk gezegd niet anders van je verwacht. Sterker nog, het zou me vies van je tegenvallen als je het niet had gedaan haha. Kom maar gauw naar huis, bikkel hier maar fijn door, want ik begin je echt godsgruwelijk te missen nu. Steeds als ik bij de Bar op het terras zit heb ik het idee dat je elk moment binnen komt wandelen. Alsof je dood bent zeg maar. Moet er trouwens vanavond weer heen voor een feestje van een vriendin van Jolien, en leren ho maar. Ik hoef trouwens alleen nog een 4,5 te halen dus lijkt me g..l als dat niet lukt. Maar is slecht voor je motivatie he. Nou, volgende week ga ik al. Heb er vet zin in! Ga vanavond lekker voorproeven met zoukdansen. Lekker mooie mensen kijken ook.
    Nou dag liefie, moet je nog ff missen maar als ik je niet meer spreek tot begin september dan.

    Hele dikke kus en drukkies he?!
    Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Beste ellen

23 Juli 2007

DIERENMANIEREN

28 Juni 2007

BLOUKRANS

28 Juni 2007

ST. LUCIA WETLANDS

28 Juni 2007

alweer bezoek!
marleen en marina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 11420
Totaal aantal bezoekers 28778

Voorgaande reizen:

15 Maart 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: