DIERENMANIEREN - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu DIERENMANIEREN - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

DIERENMANIEREN

Door: mm

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

23 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Voor ons zijn de laatste weken aangebroken. Tijd voor twee nieuwe studenten, dachten ze op het Joshua Project. Dus hebben we deze week twee jongemannen welkom geheten.
Twee en twee is vier, dus hadden we een auto gehuurd om zaterdag op pad te gaan.
(Wij hadden namelijk vernomen dat we het Seaview Lion Park nog moesten bezoeken…!)
In het park hebben we eerst de nodige adrenalinestoten gehad: de auto die we hadden gehuurd leek meer op een oma-autootje, of een dinkie-toy. Daar rij je dan op onverharde modderpaadjes met halve loopings in dat ding...Spannend! Toen we op een recht stuk kwamen, zagen we een heleboel giraffen, zebra’s en wildebeest. (Sorry, zo heet dat nu eenmaal.) Later zijn we uitgestapt om de leeuwen te bekijken. Daar zat wel een hek omheen hoor..! Daar zijn we getuige geweest van een bijzondere gebeurtenis. Meneer en Mevrouw Leeuw hebben namelijk even gedemonstreerd waar de welpjes vandaan komen. Ze waren steeds naar elkaar aan het brullen. Toen ging Mevrouw even een paar keer met haar derrière in het zicht van Meneer draaien. Meneer leek niet onder de indruk. Toen besloot ze om het even in zijn neus te duwen. Meneer was niet meer te houden, stormde er op af, en toen..-cencuur-!!!!--- wij mogen dan wel hele nette meisjes zijn, maar ALLES staat op film. Toeval?
Weer terug in de auto zijn we naar boven gereden voor DE happening van de week: de babyleeuwtjes!!! 9 weken oud, blauwe oogjes.. Oh wat waren wij in love. En daar was de kans om ze voor een paar duiten te knuffelen! Ze kwamen lekker op schoot, kroelen, spelen, zooo lief! We hadden ze bijna stiekem in onze jaszak gestopt. Maar dat vond die mevrouw vast niet goed. En ze waren ook al een kilo of 6. Marina is eerst gegaan en daarna Marleen. En toen waren de baby’tjes zo moe dat ze bij haar op schoot een dutje gingen doen. Aaaahhh….! Om nooit te vergeten. Kijk maar op de foto’s.
Na Seaview zijn we naar Kragga Kamma gereden, een wildpark in de buurt van PE. Wederom een avontuur met het speelgoedautootje. Ook daar de giraffen, zebra’s kudu’s. En zelfs een neushoorn! Er was ook nog een wandelbos waar aapjes zouden zitten. Nou dat feest ging mooi niet door. Geen aap te bekennen. Wel een fijn terrasje. Een leuk park in ons gezelschap iemand (Matthijs) die nog veeeeel meer foto’s maakt dan wij. Klik-klik-klik.. batterij op. Maar toen stonden er al 700-nog-wat op. Op een gegeven moment waren we een hertje aan het spotten bij een meertje. En we hoorden een herrie! Marleen: is het een auto? Marina: Nee…toch? Thomas: Is het een motor? Het lawaai ging maar door! Na tien minuten kwamen we er achter dat er honderden kikkers aan het kwaken en brullen waren. En ze hadden zichzelf allemaal opgeblazen!(Zijn dat nou brulkikkers?)Heel apart. En blijkbaar zitten we in het paarseizoen, want ook de kikkers konden niet van elkaar afblijven.
Terug in Jeffrey’s Bay hebben we nog even de finale gekeken van de Billabong Surf Contest, een hele grote surfwedstrijd. Het was erg druk en er was een leuke sfeer.
En om de avond af te sluiten hebben we de hele avond tot vervelends toe zitten yahtzeeën en pokeren met zijn tweeën! 

• 23 Juli 2007 - 07:57

André (Wessels Pa):

Hi, Leuk weer dit bericht en fotos en zoals je weet komt er bijna altijd 'n eind aan alles in dit leven. Dus ook aan jullie Joshua-project. Ik hoop dat jullie nog een paar fijne en mooie weken hebben. Intussen ben ik goed op de hoogte van de omgeving en jullie (vrije tijd/studie)activiteiten. Ik heb n.l. met Wessel 7 CD's met fotos en filmpjes doorgenomen van zijn bezoek aan het prachtige Afrikaanse land. Wessel heeft er een mooi fotoboekje van gemaakt wat elk moment binnen komt! Dus dat wordt dan weer 'n keer genieten. M&M meiden succes met jullie nieuwe bewoners en het afronden van jullie Joshua-taken. Groeten vanuit het Brabantse Nieuwkuijk en zoals altijd XHOUDOEIWARX.

• 23 Juli 2007 - 08:06

Adt:

leuk om op maandagochtend van die mooie vakantieverhalen te lezen. geniet nog maar, want in dit platte land is aan natuur niet veel meer te zien dan rood-bonte koeien, platte egels en nordic walking 50+'ers. veel plezier en doe maar rustig aan.
    pappa

• 23 Juli 2007 - 08:14

Marianneke:

Wat lief!!! Die leeuwtjes zijn wel groot geworden hoor! Ben jaloers dat jullie ze nu wel mochten knuffelen......

• 23 Juli 2007 - 11:00

Marina:

Heeeey Meiden leuk om eventjes weer een berichtje van jullie te lezen!
    Leuk dat jullie t nog naar jullie zin hebbe, kan ook niet anders hae! ;)
    Nou ik ben al weer aardig gewend hier in Nld, maar als ik jullie met die leeuwtjes weer zie wil ik t liefst morgen weer terug hoor haha
    Nou geniet van jullie laatste weekjes!!!!
    Kus Marina

• 23 Juli 2007 - 11:25

Fan:

Ja leuk dat ze starks weer terug zijn in Holland en dat jullie dat allemaal geweldig vinden daar. Maar wat moeten wij hier straks zonder deze keien van meiden? Ze zijn jullie allemaal gegund hoor wij hebben van ze genoten en zijn blij dat jullie ze hebben afgestaan aan ons hier.

en meiden jullie zijn jullie fan niet zomaar kwijt hoor :-)

• 23 Juli 2007 - 13:35

Saskia:

Super de super de super!!!Zo te zien vermaken jullie je nog goed. Wat een gave foto's!!Om jaloers op te worden (wat ik nu ook zeker ben).

• 23 Juli 2007 - 16:49

Marianneke:

Lieve Fan, ik kom wel terug om jouw gezelschap te houden.... Ik ben niet zo leuk als Marleen en Marina maar is toch een beetje Brabantse gezelligheid over de vloer dan.... Kusje

• 24 Juli 2007 - 08:07

Dewies:

Wie zien die beesten die door dat kleine leeuwtje worden geaaid? Jullie hebben het goed naar je je zin heb ik wel gezien

• 24 Juli 2007 - 14:56

Majanka:

Hee Swa!!!!
    Eindelijk weer een berichtje van mijn vriendinneke... Gelukkig nog een paar weekjes, geniet er nog maar ff lekker van en tot de 22e
    Dikke kus!

• 29 Juli 2007 - 15:45

Jeanet:

"GEWELDIG" die kleine leeuwtjes!!!
    Misschien moet ik toch nog een keer terug naar Afrika!!!
    XXXXXXXXXXXXX MAMA.

• 02 Augustus 2007 - 08:43

Voor Fan:

Ik ben inderdaad erg blij als Marina straks weer thuis is! Bij deze wil ik je hartelijk bedanken voor alle goede zorgen! En als je ooit weer in Nederland bent, zou ik het gezellig vinden als je bij ons langs komt! Misschien tot ziens!

Groetjes Jeanet.

• 06 Augustus 2007 - 10:48

Siem:

he meiden,mooi dat jullie zo aan het genieten zijn!ik ben al weer te lang thuis, want wil al weer terug!!!
    Succes nog de laatste weken en we meeten weer in Holland!
    Drukkie en Soentje Siem

• 07 Augustus 2007 - 11:04

Maaike:

Marleen.. wil je alsjeblieft voor mij zo'n lief klein leeuwtje meenemen...Dan noem ik m Simba! Want ik zag dat jullie ook al timonnekes hebben gezien.. Nu nog Pumbaa en de familie is compleet! Maar goed.. geniet er nog even van.. De tuin en het meubilair mist je onderhand dus..
    xxx

• 08 Augustus 2007 - 10:44

Mies:

eey marina moet je nou ookal leeuwtjes pesten ;) geniet nog van de laatste dagen! maar niet daar blijven he ;)
    dikke kus

• 08 Augustus 2007 - 17:02

Fan:

Ja vandaag eind beoordelings gesprek gehad met de damens en ik mag blijven. Wessel en Mark ik moet ze laten gaan vanaf Knysna verder ga ik niet met ze mee en dus kan ik niet meer waken over ze :-) maar zoals jullie weten hebben ze dat ook echt niet nodig. Ben blij voor jullie dat het starks voorbij is dat wachten op jullie geliefde. Voor de meiden: jullie zijn een geweldig stel waar ik echt van ben gaan houden en je plekje in het hotel blijft daar gewoon hoor groetjes en liefs jullie Z-Afrika Fan ox ox

• 09 Augustus 2007 - 14:50

Lambert En José:

Marina, morgen 21 jaar, een echte mijlpaal. Alvast van harte gefeliciteerd, geniet ervan.
    Groetjes en geniet nog van de 2 laatste weken