PE en andere pret - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu PE en andere pret - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

PE en andere pret

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

13 April 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hmmm even denken hoor.. Het is nog maar een week geleden en we weten nu al niet meer precies wat we allemaal hebben gedaan.. Maar we gaan t proberen natuurlijk!
Bij vorige week vrijdag gaan we beginnen.. 6 april.
Deze avond zouden Daisy en Marina en Maarten, naar J- Bay komen. Dit zijn ook Nederlandse studenten die allemaal in PE wonen. Erg makkelijk een naamgenoot.
Ik ben benoemd tot Marina 2 Zij was er eerder dus is ze Marina 1. Later hebben ze bedacht dat ze dat niet erg leuk vonden voor mij (wat interesseert mij t?) en hebben ze er Marina PE en Marina J’Bay van gemaakt. Nou ja ook goed.
Doordat Marleen en ik diezelfde dag iets verkeerds hadden gegeten lagen we hele avond misselijk in bed. Om het ons toch iets comfortabeler te maken hebben we lekker thee gezet en samen zielig in bed gelegen. Marina met twee repen chocolade naast haar thee natuurlijk! Ik dacht dat chocolade mij wel blij kon maken! Maar het mocht niet baten, het stappen konden we wel vergeten.
De volgende dag hoorde we dat ze met 13 mensen waren in totaal en dat het echt SUPER gezellig was geworden. Balen dus want dat geweldige feestje hebben we moeten missen!...
Zaterdagavond was er een verjaardag in PE. Van twee mensen die we niet kenden. Maar wel twee mensen van Khaya dus we waren gewoon uitgenodigd. Toen we ons weer beter voelden zijn we met de enige legale taxi richting PE gegaan. Daisy en Lisette hadden aangeboden om daar te blijven slapen, samen met Nadine en Laura, de meiden die ook uit J’Bay komen. De volgende dag zou er weer een feest zijn, het afscheidsfeestje van Marina PE. (Hehe, ik heb bijna mijn gewone naam weer terug..)
Zaterdagavond. We kwamen aan bij Daisy en Lisette. Daar hebben we pizza’s besteld en lekker met zn zessen gegeten. Daarna beetje tutten. Nou ja..een beetje.. bij sommige mensen kan zoiets blijkbaar erg lang duren.. Volgens Marleen en mij: niet nodig!
We gingen eindelijk naar t feestje Maar er was nog niemand!
Zullen er mensen zijn die nog langer voor de spiegel staan??! Toen zijn we met een groepje richting de kermis gegaan. Er was een festival, dus bandjes, vuurwerk en kermis, gewoon één groot feest!
Eindelijk geparkeerd, ging het vuurwerk ging niet door. Waaide te hard. We hadden geen zin om meteen weer te gaan want we waren er NET… We wilden ook nog in het reuzenrad! ( 8 meter hoog) en met de schommeldraaimolen! Jeuhhhh dus…. Wij naar het loket voor kaartjes. Komen we daar aan, boem, word het luikje zo voor onze neus dicht gegooid.. Muziek..UIT.. Nou toch weer terug dan maar…
Toen we op t feest aankwamen waren er al wat meer mensen. Helaas was er eigenlijk alleen bier of wijn. Dus is Marina aan t vrouwenbier gegaan. Soft bier met lekkerder smaakje. (Marleen zegt dat het niet eens op bier lijkt…) Rond half 3 had ik mijn tweede biertje op :S Dat zegt wel weer hoe lekker ik t vond… Toen hebben Jochem en Daan voor Marina een lekker drankje gemaakt. Sterk maar lekker! De muziek was ook leuk! Nou ja ook wel fout… Ik heb in het begin van de avond van alles gehoord. Backstreetboys, Spice Girls, carnavalsmuziek, Kinderen voor kinderen… maar later op de avond ging iedereen een beetje zelf wat nummer op zetten en waren er alleen maar lekker dansmuziekjes en we begonnen al snel onze buikspieren te voelen.. Maar we gaven niet op! Daar was t te gezellig voor.
Marina wilde eigenlijk liever niet naar huis maar ze dacht: ‘ach vooruit dan maar’…Half vijf, dus mooie tijd om weg te gaan. Eenmaal thuis zijn we als een blok in slaap gevallen. Over 9 uurtjes begint t volgende feestje weer!
Volgende ochtend. Vrolijk Pasen! Daisy kwam ons wakker maken om half twaalf! Half twaalf is een record! Meestal zijn we wakker tussen half 6 en half 10 in de ochtend. Jullie zullen wel denken: “Ben ik wel van de goede persoon de site aan het lezen?” Jazeker! Vroege vogels zijn we hier! Rond half tien naar bed en vroeg op!
Het Paasontbijt was erg gezellig en lekker allemaal verschillende broodjes en bagels. Gezellig met 6 meiden ontbijten, zonder ochtendhumeur! Altijd fijn. In de middag hebben we heerlijke drankjes gedronken in een barretje: Want wie heeft er wel eens een peanutbutter-milkshake op?Verrukkelijk. Of een Save Sex On The Beach? Dat bedoel ik. Het feestje bij Marina PE was heel erg gezellig, maar we zijn lekker bijtijds weer naar JBay gereden.
Maandag ging Marleen met Marina PE shark-diven! Je weet wel in zo’n kooi, waar een grote witte haai dan komt kijken..Daarvoor reden we naar Mosselbay, zo’n 400 km verderop. Toen we net aankwamen besloot de kapitein niet meer uit te varen vanwege een wind die op kwam zetten… Helaas geen shark-diven dus! Marina had al voor de 3e keer pech met t diven… Na een lunch zijn we de 400 km maar terug gaan rijden… Onze eigen Marina was zo zielig alleen in Jbay achtergebleven: Ze heeft maar liefst 4 uur op internet gebeld met haar geliefde…!

Lieve lezers, we missen jullie wel hoor. Al die feestjes zijn niet onaardig, maar al die leuke nieuwe gezichten kunnen niet tippen aan het gezelschap van jullie!
Tot snel en dikke zoen van M & M

  • 13 April 2007 - 19:43

    Jeanet:

    Hallo lieve meiden, ik ben blij dat jullie weer wat geschreven hebben. Ik kijk iedere dag (of vaker!!!) of jullie weer een nieuw berichtje hebben geschreven.Jullie vermaken je nog steeds begrijp ik. Gelukkig maar.
    Ik mis je ook wel hoor, Marina, maar deze site maakt een hoop goed!!!
    Dikke kus mama.

  • 14 April 2007 - 11:27

    Arouna:

    Woow jullie maken echt de mooiste dingen mee!! Gaaf die beetjes van jullie andere stukje. Jullie houden het zo te horen nog we even vol daar, he!!
    Kus kus kus kus kus kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Beste ellen

23 Juli 2007

DIERENMANIEREN

28 Juni 2007

BLOUKRANS

28 Juni 2007

ST. LUCIA WETLANDS

28 Juni 2007

alweer bezoek!
marleen en marina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 28782

Voorgaande reizen:

15 Maart 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: