BEROEMD EN BRAAIEN - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu BEROEMD EN BRAAIEN - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

BEROEMD EN BRAAIEN

Door: menm

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

21 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Toen we aan het werk waren op het Project kwamen er twee kinderen vis verkopen. Vers uit de zee, voor een paar euro een hele tas vol rode poon. Daar kwam spontaan een braai-idee! Dus Erna, onze stagebegeleidster, en haar man Louis kwamen bij ons eten. Het was nog een heel gedoe om de vissen goed schoon te maken met al dat botte keukengerei, maar al met al is het goed gekomen. Dus de vissen op de braai (voor Marina lekkere worstjes) en smullen maar!
Een paar dagen eerder was een journaliste gekomen die wat wilde vragen over het kamp wat we hadden gehad in Kirkwood, met de drie meiden. Na wat foto’s en interviews staan we inmiddels te pronken in de Our Times. Een heel leuk artikeltje. En we zijn nu beroemd. De buren, waar we tot voorheen nog nooit een woord mee hadden gewisseld, hebben zelfs gereageerd. En dan hebben we t nog niet gehad over al die andere reacties!
We hebben ook nog een feestje gehad in het huis van het American Team. Zij wonen met een hele club in een huis en zijn een paar maanden overgekomen uit Amerika om allerlei vrijwilligerswerk te doen. Het was gezellig omdat we allemaal mensen hebben leren kennen daar. We keken alleen wel een beetje raar op toen we, samen met de kinderen van jan en corien, rond 22:30 echt moesten gaan. Alle andere gasten waren al lang weg..!

  • 21 Mei 2007 - 08:22

    Mattijs:

    Hé Marleentje,
    Leuk dat er weer berichten op de site staan! Ik zal ze eens door gaan lezen. Grappig ook dat je iedereen afgelopen donderdag even hebt gesproken, hè? De telefoon maakte een rondje om de tafel en iedereen was weer op de hoogte. Nog veel succes verder en we volgen je avonturen.

    Groeten,
    Mattijs, Marjolein en M&M

  • 21 Mei 2007 - 11:23

    Iris:

    He Marleen,
    Wat een leuke verhalen allemaal weer. Was ook wel weer een goed want het duurde ff he? Maar dan heb je ook wat. Echt kei leuk dat je saskia ook nog hebt gezien zeg. Toch weer iets van thuis, iets dat je echt kunt vasthouden zeg maar haha. Ik ben verder weer druk bezig met school en weinig bijzonders. Wat wel leuk is, is dat de muziekwereld weer ontwaakt. Het weer wordt beter, dus feestjes, dus muziek en gezelligheid. Zo zijn we (papa, mama, maaike, oma tony en ik) gisteren naar het Bredase Jazzfestival gegaan. Was weer erg gezellig natuurlijk, wel met regen maar dat zijn we al gewend van Jazz in Duketown dus boeien. Dat is trouwens volgende week en dan ben ik natuurlijk ook weer van de partij. Verder binnenkort weer eens met de Lempkes een optredentje op de Heinis (bij een of andere volkstuinvereniging). Hoe verzinnen ze het he. Nou ja als er maar een tap staat is het overal gezellig met ons clubke.
    Op school wordt het ook steeds leuker want we beseffen dat we elkaar volgend jaar maar zeer sporadisch gaan zien vanwege stages en minors en daarom grijpen we nu elke gelegenheid om de bloemetjes buiten te zetten. Wel heel beschaafd natuurlijk want anders word ik ook maar iedere keer in Maastricht wakker omdat ik na een paar pilsjes wel door elk station heen zou slapen. (wat overigens dankzij kim haar wake-up-call nog niet is gebeurd. Ik had van de week trouwens een was-marleen-er-nou-maar-bij moment maar ik weet niet zo goed meer wat dat was. Zal wel weer iets met bier geweest zijn. VOlgens mij in TKB ofzo.
    Maar goed dit is niet mijn weblog dus ik heb genoeg geschreven.
    Nou dikke kus en ik hoop dat die post van de week eens aan komt.

    xxxxxxxxxxxxx

  • 21 Mei 2007 - 13:13

    Pieternel:

    Oew, lekkere visjes Marleen! (met ui ;))

  • 21 Mei 2007 - 16:36

    Sharm1:

    jeetje, die zien er wel lekker uit (de viskes). en dat voor een paar euro.
    (ik ga hier zelfs geen snoek vangen voor een paar euro, mijn tijd is letterlijk en figuurlijk veels te kostbaar *kuch*)
    Ben iig blij da ge genoeg te eten krijgt.


  • 21 Mei 2007 - 21:40

    André:

    Hi, wat een berichten zeg !! Het is gewoon overwerken voor mij om al jullie verhalen te lezen.......hahahahaha....maar ik doe het graag hoor en zeker om er iets van te leren. Have fun ! Pas goed op jezelf en elkaar en geniet ervan zonder mate. HOUDOEIWAR, André en Marianne.

  • 23 Mei 2007 - 13:14

    Marloes:

    Hi Marleen en Marina,
    Wat zijn jullie een stel avonturiers zeg.. Heerlijk hebben jullie het daar! Dit is echt een fantastische ervaring zo.. Ik ben erg jaloers :) Geniet er nog van, voor je het weet is het weer over..
    Ben blij dat we nog moeten afstuderen want bij mij begint t ook erg te kriebelen hoor :)

    Groetjes, Marloes

  • 25 Mei 2007 - 09:48

    Majanka:

    Hee Swa,

    Ziet er allemaal wel lekker uit die viskes...
    Maar lang niet zo lekker als bij Jan de Wit in Turkije ;-)
    Zal binnenkort weer eens een lange mail sturen...
    Vnvnd lekker uit eten met jouw mannetje en Marïëlle...
    Ik heb er zin in...
    nog veel plezier daar en tot snel...

    Hele dikke kus

  • 25 Mei 2007 - 16:33

    Bart P:

    hey marina!
    heb net even je foto's zitten bekijken. echt gaaf vooral dat je zo dicht bij die dieren kunt komen. ik dacht dat je zei dat er niet veel gedronken en gedanst zou worden,haha. je foto's bewijzen in iedergeval het tegendeel wel een klein beetje. fijn dat je het na je zin hebt alleen jammer van het koude weer he. hier was het gist weer 30 graden.hihi take care and have fun. kus

  • 31 Mei 2007 - 12:51

    Merretje:

    hi schatje!!!!!!!!!!
    wat gaaf man!! heb net even je foto's zitten bekijken echt zó vet!!
    ik ga binnenkort je berichtjes even lezen maar moet nu weer van de computer af want de mijne is kapot en zit nu bij mijn buurjongen hihi!
    ik sms je dikke kussss mer

  • 31 Mei 2007 - 12:51

    Merlin:

    en ook eeen kusje voor marleen!

  • 01 Juni 2007 - 20:05

    Dyah En Henri:

    Hoi Marleen, dank je wel voor je leuke attente kaartje. Tot ziens en veel plezier.

  • 02 Juni 2007 - 19:31

    Fam Van Der Ven:

    He marleen proficiat met je verjaardag volgend jaar pakken we er een pilsje op Het is even geleden dat ik op de site heb gekeken en gelezen maar het gaat goed met je zo te zien op de fotos.Marleen alles gaat hier zijn gangetje Joost doet weinig voor school maar haalt goede cijfers voor hem dan heel veel net zesjes. Judith zit ook lekker in haar vel zwemt graag en doet graag zonnen met haar vriendinnen . Marleen je gelooft het niet he maar ik heb al bijna 3 weken niet meer gerookt en het gaat prima alleen moet ik mijn rust nu zien te nemen ik ben de hele dag bezig. De kilos zullen er ool wel aankomen maar ik ga NIET meer roken. Nou Marleen wij wensen jou nog een paar leuke maanden heel veel groeten van de vennetjes. doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 12 Juni 2007 - 09:24

    Marielle:

    Hey Marleentje,
    Hoe is het? Genoten van je vakantie samen met Wessel? Ben blij dat hij weer naar huis komt want dan is het niet meer zo stil.... nee hoor, gun het jullie van harte om lekker samen te zijn en ik heb me goed vermaakt de afgelopen 2,5 week! Was juist wel even goed om alleen te zijn en eea op een rijtje te zetten.
    Succes nog de komende 2 maanden, geniet er lekker van en als je terug bent gaan we snel een keertje lekker eten en borrelen met zijn 3en op mijn kosten, om iets te vieren en om jullie te bedanken voor de gastvrijheid.
    liefs Marielle

  • 14 Juni 2007 - 11:11

    Marianneke:

    Lieve Marielle,
    Wessel komt nog niet naar huis. Hij vind het zo fijn in Afrika dat ie nog eventjes blijft. Lief he?
    Kusje

  • 18 Juni 2007 - 11:39

    Siem:

    He meisjes,heb gehoord van jullie jump!Echt gaaf, nu kunnen wij niet achterblijven he?!geniet er nog lekker van, dikke XXX en drukkie Siem

  • 25 Juni 2007 - 09:12

    Majanka:

    Hee Swaatje,

    Wat heb je al lang geen berichten op je site geplaatst zeg!!!
    Je zal het wel druk hebben met Wessel, maar vandaag is ie weer naar huis dus dan heb je weer zeeën van tijd ;-)

    We smsen binnenkort wel weer een keertje... Ben blij als je dadelijk weer lekker terug bent, maar geniet er nu nog maar ff lekker van!

    Dikke kus Majanka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Beste ellen

23 Juli 2007

DIERENMANIEREN

28 Juni 2007

BLOUKRANS

28 Juni 2007

ST. LUCIA WETLANDS

28 Juni 2007

alweer bezoek!
marleen en marina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 28789

Voorgaande reizen:

15 Maart 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: