KAAPSTAD: ZUSJES EN VRIENDINNEN OPZOEKEN! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu KAAPSTAD: ZUSJES EN VRIENDINNEN OPZOEKEN! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

KAAPSTAD: ZUSJES EN VRIENDINNEN OPZOEKEN!

Door: menm

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

21 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eind april zijn we naar kaapstad gereden om een paar gezellige dagen te hebben met Tamara (de zus van Marina) en haar maat Simone. We hadden een auto gehuurd en een paar nachten geboekt en daar gingen we! ’s Middags reden we naar Mosselbaai om daar de volgende ochtend te sharkdiven! De rit was wel spannend: koppeling links, stuur rechts.. een avontuur. Maar alles ging goed. Zelfs toen we, ongepland, door het donker in de stromende regen reden. In Mosselbaai hadden we een leuk onderkomen: een omgebouwde trein die op het strand stond. De coupés waren omgebouwd tot slaapkamers. Lekker krap maar lekker knus. En heel romantisch met de regen en de storm. Het rook ook heel erg naar gas in die trein. Maar de mevrouw van de receptie zei dat t wel normaal was. Nou dat hoopten we dan maar.. Zoals je leest hebben we de volgende ochtend toch gehaald. Dus konden we lekker gaan sharkdiven! Helaas. Het weer was nog steeds slecht, dus ging het feest niet door. Na een uur stilstand voor een of andere roadblock kwam er eindelijk weer actie: Marina gooide even het stuur om op de snelweg.. er wilde even een hond, zo groot als een kalf, echt waar, oversteken! Dat was even spannend! Marina kon ‘m nog net ontwijken. Dat is marleen een paar uur later niet gelukt. Een Jan van Gent kwam aangevlogen en die had een verenspoor achter moeten laten op de zijkant van de auto…

Eindelijk kwamen we aan in Morreesburg en daar mochten we lekker onze eerste nacht bij Tamara en Simone logeren. Die hebben een gezellig en vooral groot huis! Er is bij hen alleen nog minder te beleven dan in Jeffrey’s Bay..
Zaterdags zijn we naar Kaapstad gereden. We zijn meteen de Tafelberg opgegaan. Hartstikke leuk, en ook veel japanners en oooh’s en aaah’s. Na een lunch zijn we naar het waterfront gegaan. Vanuit daar zou de boot vertrekken naar een eiland met een kolonie zeerobben. Overal gevraagd, niemand wist waar we t over hadden. Tot iemand riep: “boats to the seals! Dus Marleen dacht: hebbes! Iedereen opgetrommeld. En toen voeren we door de haven waar de zeerobben gewoon tussen de boten lagen te luieren.. Dat hele eiland was in Houtbaai. Nou ja, leuk geprobeerd, dus maar gaan winkelen bij het V&A Waterfront. Marina heeft nog mooie Afrikaanse kunst gekocht!
Daarna zijn we terug gegaan naar het backpackershostel waar we sliepen, om Saskia (vriendin van Marleen) en Wendy te ontmoeten. Toen hebben we heerlijk bij Mama Africa gegeten. En we hebben meteen wild gedaan: Marina had een krokodil op haar bord en Marleen had Kudu. Kudu?Die kennen jullie vast nog wel van de foto’s in kirkwood..
Na het eten gingen de voetjes van de vloer. We gingen helemaal los toen iemand de chicken deed. Dat is een hele hippe dans hier. We zijn met Saskia en Wendy nog even verder gegaan in de Zula want we waren nog niet moe genoeg. Daar konden we pas dansen. Want bijna niemand kende ons daar. Wel nog een paar negers van ons af moeten slaan want we waren zeer in trek.
De volgende dag hebben we geprobeerd om vroeg op te staan maar het was wel lastig. We zijn naar Boulders Beach gegaan: een strand waar een kolonie pinguïns op woont. Heel lief! Wisten jullie dat ze heel hard kunnen schreeuwen en tetteren? En heel erg naar poep stinken? Nou dat hebben we daar ondervonden. Tamara heeft nog even de pinguïns geplaagd door over een hekje heen te klimmen. We konden ook nog met ze zwemmen, maar de enige pinguïn in zee ging snel weg toen we er aan kwamen.. Ze hadden ons gewoon gefopt bij het loket. Na twee uur hadden we het wel gezien en zijn vanuit daar naar de Kaappunt gereden. We moesten natuurlijk weer onze portemonnee trekken daar, want niks is voor niks, ook niet in Afrika! Het was mooi woest landschap, en eindelijk gestopt met regenen. ’s Avonds probeerden we naar een Italiaans restaurant te lopen. Maar dat bestond dus niet: We kwamen uit in een steegje… Toen zijn we even een ander restaurant ingevlucht want het werd wel eng met al dat Kaapse gespuis.
Maandagmorgen zijn we naar de Kirstenbosch tuinen geweest. Dat was een heel groot park met allerlei botanische hoogstandjes. En olifanten! Marleen heeft nog olifant gereden. Marina heeft de plaatjes geschoten, want die durfde niet.
Die middag zijn we naar Robbeneiland gegaan. We vragen ons alleen nog steeds af waarom het Robbeneiland heet: We zagen bokkies, pinguïns, schildpadden, aalscholvers, konijntjes… Maar Robben? Helaas. Tijdens de boottocht waren de zusjes Kocken niet zo blij. Vooral Marina zag erg groen. Maar na een uur hing ze eindelijk over de reling! En op het eiland aangekomen mochten we meteen de bus in. Dat was ook niet leuk voor de Kockies! Maar we hebben ons een paar uur vermaakt in de gevangenis. Na het Eiland troffen we Laura en Nadine, de meiden uit Jeffrey’s Bay nog en dinsdagochtend zijn we vroeg naar huis gereden met Jan en Corien. Marleen wist het gaspedaal wel te vinden dus we hadden tijd om heerlijk te lunchen in Knysna. Veilig thuis en leuk geslaagde dagen!

• 21 Mei 2007 - 11:14

Maaike:

It's a beautiful day.. The sun is shining.. I feel good.. And no one's gonna stop me now! Kei schattig dat zeehondje!

• 22 Mei 2007 - 15:45

Wijsneus:

robben eiland heet robben eiland omdat het vanaf de zee net op een rob in het water lijkt..... gekke zeelui van vroeger! gewoon teveel gezopen denk ik dan!