HOP HOP IN GALOP - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marleen en marina - WaarBenJij.nu HOP HOP IN GALOP - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marleen en marina - WaarBenJij.nu

HOP HOP IN GALOP

Door: menm

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

21 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Zondag zijn we met Laura en Nadine naar Papiesfontein gegaan voor onze eerste beach-horse- ride! We waren al helemaal ingehobbeld door de weg er naar toe, met alleen maar stenen, dus dat kwam goed uit. We werden op de paarden gezet. Marleen werd eerst bijna op het snelste, of wildste, paard gezet, maar gelukkig mocht ze er af. Is ook niet zo fijn zonder ervaring. Uiteindelijk mocht ze op een schimmel. Marina zat op een paard dat eerst nog heel veel moest poepen en plassen voor we konden vertrekken. Nou daar gingen we dan.. door de bossen van Papiesfontein. Dat was spannend! Vooral omdat onze paarden steeds ruzie aan t maken waren. De schimmel heeft ook nog een flinke trap uitgedeeld aan Marina’s paard. Hij wilde nou eenmaal voorop blijven. En Marina haar paard ook.
We vonden dat het allemaal een beetje rustig ging. De paardjes sjokten maar voort.. Marina heeft even duidelijk gemaakt dat ze wel iets sneller wilde, en toen ging de leider onze paarden even op de kont slaan! Ze gingen lekker hard in galop! En wij gieren van de pret natuurlijk, en heel goed vasthouden.
Toen moesten alle paarden ineens steil omhoog. We waren zó bang dat ze door de benen gingen zakken! Maar toen we boven waren was het zó mooi. Adembenemend. We zagen niets dan zand, waar nog nooit iemand overheen had gelopen. Het was muisstil. Het leek wel een woestijn; eindeloze zandduinen. Daar hebben we uiteraard nog een paar keer goed op de kont geslagen, en we hebben het hele strand ook gegaloppeerd. Het was echt heel leuk. De paarden waren nog harder aan t zweten dan wij. Toen we terug bij de manege waren konden we al niet meer zo goed bewegen. De dagen er na waren heel onze billen beurs en we konden ook niet goed lopen. Maar het was wel leuk..

• 21 Mei 2007 - 11:05

Iris:

Ook al zo knap van jullie. Ik ben meer van: de ene kant erop en er aan de andere kant weer af haha.

• 21 Mei 2007 - 11:10

Maaike:

Hahahahaahahahaha ik zeg he le maal niks!

• 21 Mei 2007 - 16:31

Sharm1:

Knolleke rijden...schuurt lekker :-)
    (als je er vanaf valt daar int zand!)

• 22 Mei 2007 - 09:54

Tamara:

Stoer hoor meiden! Ik vertrouw die beesten voor geen meter, dus mij niet gezien!!! :S