we zijn er! en de zon skijnt! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu we zijn er! en de zon skijnt! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

we zijn er! en de zon skijnt!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

20 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hee people!!!
Okee okee we zijn al een aantal daagjes in ZA. En het is hier te gek! de eerste dag zijn we al meteen verbrand bij het ontbijt. We hebben een giga-huis, voor twee studentjes dan. Met uitsig op zee. zoals dat hier heet. We kunnen s avonds niet naar buiten en dat is niet echt een fijn gevoel. Ook niet als je in de schemer nog net even je avondeten moet gaan scoren. Twee van die leuke chicks op straat is natuurlijk altijd vragen om trouble, hahaha.
Maar we zijn dus goed aangekomen. Hoewel we na de jankpartij op schiphol officieel te laat waren voor boarding. Maar het vliegtuig had vertraging, dus. Let trouwens niet op de typefouten want i-net is hier heel traag en we hebben niet zo veel tijd meer. Straks namelijk nog even boodschappen doen voor het donker. Maargoed, in londen misten we bijnba onze aansluiting door vertraging. En door ht fijne personeel. eerst moesten we alles in 1 tas proppen, toen weer laptop er uit, schoenen uit, er weer in, enz. enz., plane to catch? so what?
Erg fijn.
Maar uiteindelijk zijn we om een uur of twaalf vrijdagmiddag in PE aangekomen. Met alleen de jkoffer van Marleen. Die op slot zat. Maar het cijferslot was ongeveer ibn 1000 keer proberen wel te kraken. Mooi.
Toen hebben we nog allerlei mensen in PE ontmoet, Hartstikke leuk. En toen we naar JB reden, zei Daan (die ons op kwam halen, van khaya.nl ) oh..apen. En wij natuurlijk meteen helemaal van slag omdat er gewoon een hele bende dikke bavianen met baby'tjes op de vangrailen zaten te chillen... Wij blij. En de route naar JBay was echt supermooi.
Maargoed. We zijn het weekend door allelei mensen uitgenodigd om te koemn eten zodat we zelf nog niet hoefden te koken, yess. En zelfs marina lustte het, hihi. Want die lust nog niet zo veel. Het hele weekend een beetje gechilled en gewend en gesmst. Jullie mogen ons gewoon allemaal smssen hoor, is niet duur. De meesten hebben onze afrikaanse nummers wel, en anders wessel of anderen wel.
De golven zijn hier gigantisch. Echt te gek. we gaan binnenkort leren surfen, zegt Joseph, de kinderactiviteitenbegeleider. Okee, wij doen wel mee. Ik kan nu wel vanalles over het Joshua Project vertellen, maar daar heb ik niet zo'n zin in. Het is vooral voor de kinderen en de locals zorgen en bidden voor allerlei dingen..
Het ligt aan het township Pelsruss en daar zijn we al twee keer geweest. wel hard hoe ze daar allemaal maar hangen bij gebrek aan een hobby, een job of school. Vandaag hebben we wel meegedaan met de activity voor de kindertjes, was heel leuk. Ook al zeiden ze dat Marina oma-schoentjies aan had, en knepen ze mij in mijn boobie. meteen afgeleerd natuurlijk, hehehe. Marina's tongpiercing was natuurlijk helemaal hot!
Maar we gaan lekker ff shoppen, en morgen hebben we vrij, jippie, want dan is het iets van rechten van de mens dag. Ofzo. Maar ja. Boeien. we zijn vrij. Lekker naar PE of zo of internetten of, met dit heerlijke weer, zwemmen!
Love you all!
p.s.: ons woonhuis is op de hoogte van de tulipstraat. tegenover de camping, pap.
En als je popst wil sturen kan het het best via het adres van joshua, maar dan ipv de dolfynstreet gewoon PO Box 1010. Maar voor de postcode en zo dat staat allemaal in jullie mailtjes volgens mij.

Daahaag! XXX

  • 20 Maart 2007 - 16:49

    Loraine:

    Heeey Chicks!

    Klinkt echt fantastisch daar!! Sorry dat we niet meer getroffen hebben voor jullie vertrek, maar ik ben echt lichtelijk gestoord aan het worden van het leren van statistiek en werken bij ondankbare oude besjes.. Maar ik zit hier nu lekker in mijn eigen huisje en dat is wel chillen.

    Het klinkt wel alsof jullie daar een vette tijd tegemoet gaan...echt cool. Maarre.. bidden? Ben benieuwd. En ja dat jullie 's avonds niet naar buiten kunnen is wel minder, maar t is wel beter als t zo gevaarlijk is, want we willen natuurlijk niet dat jullie wat overkomt daar! Achja en t wordt toch steeds langer licht dus dat zal toch ook wel gaan?

    Anyway, ik ga es even wat koken en chillen, ben kapot. Ben benieuwd naar de eerste foto's!!!
    Veel plezier daar en doe voorzichtig!!

    Dikke zoen

    Loraine

  • 20 Maart 2007 - 17:39

    Wessel:

    Ha chicks,
    Hier een berichtje uit het koude Nederland!!
    Jullie zijn precies op tijd vertrokken naar het warme Afrika.Verder gaat hier alles zijn gangetje en met frits gaat ook alles goed.Morgen met Marianneke afgesproken om ff bij te kletsen.Verder kom ik iets vaker dan normaal in de Bar Le Duc.
    Ik ga zelfs gerechten met oude en Jonge Jan op de nieuwe menukaart zetten.Ik hoop dat ik hem zonder spelfouten kan maken zonder jou marleen.Verder heel veel plezier en maak er een te gekke tijd van met zijn tweeen.Marleen ik hou van je!!!Zet je binnenkort wat foto,s op de site en laat ff weten wanneer je daar vakantie hebt,dan kom ik je opzoeken.Geef Marina een dikke kus!! Take care off yourself and each other!! RKC heeft met 3-2 gewonnen vrijdag. ole ole super RKC!NOU TOEDELS UIT DEN_BOSCH POPO'S!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 20 Maart 2007 - 21:31

    Marianne Janssen:

    We zijn blij dat jullie daar goed aangekomen zijn. Is Marina's koffer al terecht? Er valt daar ,zo te lezen, heel wat te beleven. Dus saai zal het in ieder geval niet worden.
    Geniet maar lekker van het mooie weer, maar pas goed op jezelf. Vertel de volgende keer maar over het Joshuaproject. Daar ben ik erg benieuwd naar.
    Groetjes en veel plezier,

    Marianne

  • 20 Maart 2007 - 22:37

    Roel:

    Hola Marleen!!

    Zo te lezen ben je niet onaardig terecht gekomen in ZA!!! Super! Maak er mooie tijd van, maar dat zal vast geen probleem zijn met allemaal nieuwe Afrikaners (zo noemen ze die daar heb ik begrepen).

    De Buenos Aires, hasta luego y nos vemos pronto!
    Roel

  • 21 Maart 2007 - 14:31

    Marieke:

    Eeeh Swa's!

    Beetje sjaloers ben ik wel op jullie! Beetje veel. Heerlijk al die nieuwe dingen, mensen, dieren, natuur... Maar misschien treffen we elkaar nog. Tussen 3 en 14 juli ben ik in Emfuleni. 50 km onder JB en zo'n 1500 km bij jullie vandaan. Marleen heeft me al helemaal lekker gemaakt met d'r smsjes...

    Nou dames, lekker bidden daar en heel veel
    XXX JeZus


  • 21 Maart 2007 - 16:46

    Mattijs:

    Hé Marleentje (en Marina),
    Mooi dat het allemaal goed gaat. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar. Ben benieuwd ook naar de foto's die allemaal nog gaan komen. Ook jullie ZuidAfrikaans wordt steeds beter, of waren dat typefouten ;-)
    Veel succes nog en we houden de site in de gaten!

    Groeten,
    Mattijs (en Marjolein)

  • 21 Maart 2007 - 20:13

    Lidian:

    Hoi Marleen,

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in ZA!
    Leuk dat jullie de "thuisblijvers" via deze site op de hoogte houden van alle belevenissen. Nog leuker is het als jullie er foto's bij zetten!! Ik wordt door Marianne ook op de hoogte gehouden hoor! Die leeft erg mee!
    Maak er samen een fijne tijd van!

    Groetjes Lidian (collega Marianne)

  • 21 Maart 2007 - 20:22

    Dewies:

    Ik blijf jullie story volgen...

  • 22 Maart 2007 - 07:54

    MARLEEN:

    Hoi vriendjes!
    Voor de duidelijkheid, ons woonadres heeft geen brievenbus, dus post mag naar:

    Joshua Project
    t.a.v. ...(Marleen Trum of Marina Kocken)
    P.O. Box 1010
    6330 Jeffrey's Bay
    South Africa

  • 28 Maart 2007 - 22:07

    Lenneke Coppens:

    He lieve oude klasgenootjes!!

    Heerlijk jullie uitzicht.... wordt bijna jaloers dat ik de Fontys heb verlaten! Zeer spijtig dat we elkaar niet meer hebben kunnen treffen, maar vanaf mei woon ik in Den Bosch, dus ik zeg... 'we'll meet again! Dames, pas goed op jezelf, have fun en ik hou jullie spannende avonturen in de gaten!

    Een hele dikke kus en knuffel vanuit het pittoreske Veldhoven!

    Liefs Lenneke

  • 29 Maart 2007 - 16:40

    Lia,kees:

    Hoi Marleen en Marina

    Heb van André en Marianne jullie adres gekregen en volg nu hoe het met jullie gaat daarzo.
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Nog heeeel veeel plezier daar.

    Groetjes Lia Kees Danique en Harm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Beste ellen

23 Juli 2007

DIERENMANIEREN

28 Juni 2007

BLOUKRANS

28 Juni 2007

ST. LUCIA WETLANDS

28 Juni 2007

alweer bezoek!
marleen en marina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 28791

Voorgaande reizen:

15 Maart 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: