al bijna een week in JB - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu al bijna een week in JB - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

al bijna een week in JB

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

22 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Goeiendag!
Hier is alles okee. Gisteren dus een vrije dag gehad. Lekker uitgeslapen,was hard nodig, en naar het strand geweest! we zijn al een beetje bruin,maar we hadden op het strand vooral veel zand gehapt. Het waaide superhard en dat was niet zo fijn. daarna heerlijk gegeten op het balkon van een mexicaans restaurant, voor maar 200 rand alles bij elkaar. (delen door gemiddeld 9, de koers schommelt enorm altijd).
's Avonds door Nadine en Laura opgehaald, twee meiden die ook stage lopen bij een info -toerist- achtig iets. Taxi Shane kwam ons ophalen, das de enige legale taxichauffeur in Jbay. Dus dat nummer hebben we ook maar opgeslagen,hihi. Maar we wilden dus iets gaan drinken, maar overal was het van: sorry girls, we're going to do the cash-up. M.a.w.: geen drankjes voor jullie, we gaan dicht. dus we hebben iets van 4 tentjes gehad voor we ergens mochten blijven. dat was een bar van een hotel, of te wel een sportkantine met tl-verlichting. maar gelukkig hadden ze wel coca-cola en appletizer,appelsap met prik. Nu zijn we eindelijk online bij Joshua. Dat is echt superfijn. Hier zitten we al een uurtje te mailen en niemand kan het iets schelen. Das pas fijn! Straks gaan we weer allemaal dingen doen met koffie enzo, dus het is hier best te doen. Hoewel we de afgelopen dagen vooral achter mensen aan zijn gelopen of moesten wachten en wachten en wachten. We hebben namelijk nog niet echt een superplan, maar volgende week gaan we alles concreet maken. Wordt tijd he. Dan kan ik ook wat meer over Joshua project vertellen, marianne. Tenminste, over wat wij gaan doen. tot dan moeten jullie het doen met www.joshuaproject.co.za . Binnenkort, het weekend van 31 maart, zijn we met de hele khaya-studentenclub naar Chintsa. dan is aan de Wildcoast, volgens mij boven East Londen.Dan moet echt te gek zijn. Daar gaan we lekker braaien en zwemmen en mooie dingen zien. er is daar nl. echt veel moois. De afrikanen noemen het een stukje onbedorven, onaangetaste kust. Dus dat belooft wat!
Misschien komen we nog wel wat leuke diertjes tegen daar. Want in de tuin hebben we alleen salamandertjes, hele leuke, en sprinkhanen van zo'n 15 cm. en die leuke ibissen dan. Oh, gisteren hebben we trouwens ook nog beide buren ontmoet. Aan de ene kant een ouder blank echtpaar, aan de andere kant, waar wij de tuin mee delen, een zwart meisje, joy.
Prima dus. Nou dag lieve liefjes, tot later, wessel en mark heeeeeel veel kusjes en netjes opppassen, niet te vaak naar bar le duc gaan want jullie moeten goed sparen voor de trip naar Afrika!
XXX M en M

• 22 Maart 2007 - 09:06

Sharm1:

Zo te horen hebben jullie het aardig naar je zin. Foto's kijk ik zo wel. Euh, trummeke, op de trug weg, smokkel dan ff wat leuke beesies voor me ;).

• 22 Maart 2007 - 10:24

Marloes:

Hoezo jaloers?? Dit klinkt wel helemaal te tof!! Gelukkig moeten we volgend jaar nog afstuderen...zal eens op zoek gaan naar een leuk project :) Have a nice time ladies!
    xx Marloes

• 22 Maart 2007 - 11:30

Sanne:

Hoi dames!!! ziet er allemaal goed uit!!! Ontzettend veel plezier daar nog. Ik ben zeer benieuwd naar julie avonturen daar!!! xxx Sanne

• 23 Maart 2007 - 14:49

Carine:

eindelijk heb ik jullie berichten gelezen en het klinkt bijzonder goed,houden zo.heb al diverse smsjes gestuurd marleen,zijn die ook aangekomen?laat even weten en heb ook je gewone email gebruikt,is dat ook goed? ik wens jou en marina een fijn weekend rust maar goed uit na dat harde werken en geniet van alles wat mooi is. dikke kus x mama