a wild weekend in J-bay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu a wild weekend in J-bay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

a wild weekend in J-bay

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

26 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hello there!
We hebben weer een enorm productief begin van de dag, namelijk wachten op iemand. dus; msn-en en berichtjes typen!
We hebben een leuke week achter de rug. op het project hebben we een beetje georienteerd. We hebben bij de kinderen in de klas gezeten, en vooral veel rondgereden in de buurt. We hebben van veraf al giraffen gezien en bokkies (bokkies dat zijn zo'n beetje alle dieren die hoeven hebben)dus dat was super leuk! We hebben zelfs al een broodje kroket op. Helemaal lekker. Maar wel een beetje triest he.Afgelopen weekend was helemaal leuk! Vrijdagavond hebben we lekker films gekeken en zaterdag zijn we de hele dag in JBay gaan hangen. Lekker op het strand gelopen, lekker eten, lekker chillen..gewoon wat je in t weekend hoort te doen. Hele mooie schelpjes geraapt. 's avonds belden Nadine en Laura of we mee gingen eten. Nou dat wilden wij wel. Maar: het was bijna donker. En de taxichaffeur shane reed niet, dus zijn we echt een beetje half rennend naar dat restaurant gegaan. Het leek wel of er een avondklok in was gegaan, hihi. Maar we waren ruim op tijd. Ook al werden we nog opgehouden door een of andere zeverzak. We zaten heerlijk aan zee met een bordje lekkers, Marcel was er ook bij, een jongen van 17 die na zijn Mavo naar S-A is gegaan. hij werkt in een soort dierentuin (echt iets voor jou, Sander)verderop. Hij komt in de weekenden naar JBaai om uit te gaan en vrienden te maken. Na het eten zijn we (lopend, stoer he) naar een of andere tent voor (blanke) zuid-Afrikanen gegaan. Daar konden we onze lol op, want eerst hebben we een tijd mogen genieten van prachtige country-classics, en daarna - jawel- karaoke... Het was dat we een andere tent niet binnen kwamen, maar anders...
Het was heel erg prettig om daar een rondje te geven. Namelijk een stuk of 5 Malibu-cola's voor 50 rand. tel uit je winst..! dus daar werd gretig gebruik van gemaakt! Toen heeft Marina Nadine op zitten naaien om te karaoke-en. Want Nadine wilde HEEEL GRAAG zingen, en Marina offerde zich op. Tijdens een zwoel "killing me softly" (eindelijk een beetje normale muziek..)kwam Marina er achter dat haar microfoon het niet deed. maar ja, ze was toch al van plan om te playbacken.. (Ik zei alleen maar dat ik wilde zingen omdat ik wist dat Nadine het wilde en niet alleen durfde te gaan. Aangezien ze mooi kan zingen had ze mij sowieso niet nodig en was ik alleen een last geweest met mijn vals gekrijs hihi)
Toen kwam shane ons met zijn neefje Nolam ophalen om naar een betere tent te gaan.. We gingen naar een tent waar alleen maar negers was en alleen maar relaxte negersmuziek! Dus wie wilde daar GRAAG naartoe?!?!?! Natuurlijk IK: Marina! Ik was helemaal excited! Eindelijk lekker-met-die-billen-trillen-muziek! Joepie!
Komen we daar aan.. Komen we bij een nachtclub waarvoor Erna, onze stagebegeleidster, ons had gewaarschuwd... dat het slecht was enzo, voor de kinderen, de jonge meisjes, alcoholverslaafden bla bla bla. Dus ja ik voelde me meteen ongemakkelijk, omdat ik verwachtte dat het een 1 of andere hoerige club was met 13jarige meisjes, waarmee van alles werd uitgevogeld op de wc, iedereen hartstikke dronken.. En stiekem scheet Marleen ook wel een beetje in haar broek..
We kwamen binnen... En de mensen zagen er allemaal uit als gangstah's. Je weet wel goude tanden.. of geen tanden... Zelfs meiden! En een glas drinken bestellen was er ook niet bij, iedereen liep uit grote flessen te lurken of hadden flessen alcohol op de tafel staan...
Ondanks dat we ons de eerste paar minuten ongemakkelijk voelde was het echt top! Iedereen vond ons interessant en wilde met ons praten en dansen. Nou ja, de meiden wilde ons leren dansen want ze vroegen zich af hoe het heette wat wij aan het doen waren. Terwijl wij nog wel ons uiterste best deden en al onze moves uit de kast hadden getrokken om ze onder de indruk te laten zijn. Dat waren ze! Denk alleen wel dat het meer een soort medelijden was omdat ze misschien wel dachten dat we een handicap hadden.. hihi. En verder viel het ook erg mee het hun alcoholgedrag. In Eindhoven en waarschijnlijk ook in Den Bosch lopen er tien keer meer dronken idioten rond. En iedereen was zo onder de indruk van Marina's style,maar.... ZE WAS IN HAAR PYAMABROEK OP STAP!!!! ja echt waar lieve lezers.. maar zo zie je maar weer, het maakt hier echt geen bal uit.
Dan ben je toch wel hot.
Maarja, dat was een beetje ons weekend, zondag natuurlijk heerlijk uitgeslapen, en vandaag aan t werk. we komen er nu ook een beetje achter wat we gaan doen, en we kunnen alle kanten op dus dat wordt vervolgd.
We zagen het eerst allemaal niet zo zitten, maar we kunnen waarschijnlijk wel doen wat we willen en moeten doen voor school.
nou daahaag! M en M

P.S. MAM, EN ALLE ANDEREN, HEEL LIEF AL DIE SMSJES...MAAR DE MEESTEN KOMEN NIET AAN.. BEETJE VREEMD, ZE BLIJVEN DENK IK ERGENS IN EGYPTE OF ZO HANGEN IN DE LUCHT. DUS: ALS IK NIET REAGEER DAN ZIJN ZE NIET AANGEKOMEN. MAAR IK BEN ER WEL VOOR IN HOOR! BELANGRIJKE DINGEN MOETEN JULLIE MAAR MAILEN.

LOVE YOU ALL! x MARLEEN

  • 26 Maart 2007 - 12:50

    Iris & Maaike :

    Haalloo,
    M: Wat leuk dat jullie al van die diertjes tegen zijn gekomen.
    I: Doen ze die bokkies ok op de skottelbraoi?
    M: Ik denk dat een broodje kroket lekkerder is.
    I: Reeenreet gaat er ok wel in maar dan moet je niet het gat treffen...
    ...

  • 27 Maart 2007 - 10:47

    Majanka:

    Hee Swa,
    Leuk al shit die je meemaakt! Als jij hebt staan bobbelen dan kan ik me voorstellen dat ze daar dachten dat je een lichte geestelijke handicap hebt haha!
    Maar goed! Ik hoor wel dat je het leuk hebt!
    Heb Wessel net nog even gebeld en hij mist je wel hoor! En ik ook!
    Nog veel plezier en een hele dikke kus van mij!
    Ook van Dennis natuurlijk
    XXXXXXXXXXXXXX

  • 27 Maart 2007 - 12:39

    Marianneke:

    he skatjes!! Klinkt allemaal heel bekend daaro..... vooral het wachten.... wen daar maar alvast aan!! Zou zo terug willen! Ik ga dadelijk lekker een ticket boeken voor Wessel en mij. Komen we gezellig efkes bij jullie op de koffie. Nou ja koffie....... warm water met een kleurtje..... Hihi... Kijk je uit voor die Ibissen? Kunnen erg hard pikken. Het leukste is als je er een asbak naartoe gooit. Anders eten ze alle beestjes uit de tuin op. Da's ook zielig! Voor die beestjes dan....

  • 28 Maart 2007 - 08:53

    Richard@ Jolanda:

    Hallo soepkippen, super dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben. Alleen een vraagje; als het alcohol daar zo goedkoop is, kunnen jullie dan een paar dozen naar Steenbergen sturen. Wij hadden eigenlijk een reisverslag verwacht, maar Marina zorgt er natuurlijk weer voor dat het een stap cq drank verslag wordt...haha. Take care meiden.....wij denken aan jullie en houden van jullie.

    Dikke kus van JolanChard en DioDenSus uit Steenbergen

  • 29 Maart 2007 - 10:18

    Carine:

    een wat een leuke en spannende verhalen ga zo door neiden

  • 29 Maart 2007 - 10:37

    Carine En Wessel:

    dus leuk en spannend die verhalen ga zo door meiden maar blijf voorzichtig zodat jullie met volle teugen kunnen genieten en heel blijven dikke kus van mij.
    (wessel)Ha lieverds,
    Fijn dat we nu kunnen skypen zeg.
    De reis is geboekt en vanaf 28 mei kom ik jullie vervelen 2 1/2 week.Samen met Marianneke.Ik kijk er erg naar uit!!!!
    GENIET VAN ALLES!!!!!!
    HOU VAN JOU MARLEEN!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Pootje van Fritz
    TOT SNEL!!!!

  • 29 Maart 2007 - 11:23

    Joer:

    heeej nou wat hebben jullie het maar saai daar,beetje drinken shaken en karaoke doen ;P ben gewoon jaloers, maar veel plezier enzo, eigenlijk hoefk ditniettezeggen (sorry spatie is kut) en tot over een maand,ja das al snelll
    x joer

  • 30 Maart 2007 - 19:47

    Marianne:

    Volgens mij is het daar een groot feest. Komen jullie nog wel aan werken toe ?
    Vandaag is Marjolein jarig. Morgen gaan we naar haar toe.
    Groetjes en het is heel leuk om hier te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.

  • 31 Maart 2007 - 15:01

    J Z:

    schiet maar op met die foto's, je kunt er nu 100 kwijt.

    XXXXXX

  • 03 April 2007 - 09:30

    Tammie:

    Hee Mientje en Marleen,

    Super cool die verhalen allemaal. Ik kan niet wachten om ook naar Zuid-Afrika te gaan. Volgende week donderdag vertrek ik. Wel spannend hoor dat stappen enzo. Ik hoor de hele tijd dat ik mezelf dadelijk 's avonds op moet sluiten in mijn huisje en dat het levensgevaarlijk is om in het donker naar buiten te gaan. 'Pas op voor de zwarten' krijg ik dan te horen. En jullie krijgen gewoon gratis dansles van ze! Hoe chill! Bram en Inge (van de lerarenopleiding wiskunde) komen ook weer naar Zuid-Afrika. Waarschijnlijk gaan we samen met hun naar het Krugerpark, dus dat is wel echt super vet! Nou, ik ben wel benieuwd naar de foto's hoor. Dus actie dames, niet alleen maar chillen en zuipen, AAN HET WERK!

    Veel plezier en tot snel!

    Kussie je zussie

  • 03 April 2007 - 15:51

    Marianneke:

    Hey Tammie zuske, als je je ergens niet bang voor moet laten maken dan ist wel dat je op moet passen voor de negertjes. Uit ervaring weet ik dat de negertjes in Afrika veel fijnere mensen zijn dan die blanken! Tuurlijk kun je niemand vertrouwen, maar die blanken maken het leven daar pas echt gevaarlijk!! Kussie van Marianneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Beste ellen

23 Juli 2007

DIERENMANIEREN

28 Juni 2007

BLOUKRANS

28 Juni 2007

ST. LUCIA WETLANDS

28 Juni 2007

alweer bezoek!
marleen en marina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 28797

Voorgaande reizen:

15 Maart 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: