SNAP JIJ DAT NU ? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu SNAP JIJ DAT NU ? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van marleen en marina - WaarBenJij.nu

SNAP JIJ DAT NU ?

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg marleen en marina

19 April 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Een neger sprak tot een blanke :

Als ik in de zon lig, ben ik zwart

Als ik ziek ben, ben ik zwart

Als ik kwaad ben, ben ik zwart

Als ik het koud heb, ben ik zwart

Als ik het warm heb, ben ik zwart


Als jij in de zon ligt,ben je bruin

Als jij kwaad bent, ben je rood

Als jij misselijk bent, ben je groen

Als jij het koud hebt, ben je blauw

Als jij het benauwd hebt, ben je paars

Als jij dood bent, ben je wit

Als jouw lever niet in orde is, ben je geel

En dan noemen ze mij een kleurling, snap jij dat nu ?

  • 23 April 2007 - 18:49

    Iris:

    Hee marleneke,

    Heb je olifantenkaart gehad. Leuk man! Bedankt! Ik ga nu je adres overnemen en dan doen we lekker ouwerwets via de gewone pos. Vind ik ook veel leuker. Vandaag met Jolien vaccinatie wezen halen voor Brasil! Komt ook allemaal hard dichtbij zeg. Veul zin in. We worden allemaal wereldreizigers zo he!
    Verder borrel gehad gisteren van de Dixie Boys (en Girls). Al een beetje goei weer gehad trouwens? Hier wel lekker hoor, nog niet elke dag tuinweer maar wel bijna. De barbecuetjes komen voorzichtig weer uit de schuur en mensen beginnen alweer lekker te kleuren.

    Nou ga ik weer want ik ben kapot. Veulste laat naar bed gegaan en veulste vroeg weer opgestaan. En toen moest ik alles nog opruimen, zucht steun jammer klaag.

    Nou houdoe wor en tot snel.
    Kusje van Iris

  • 23 April 2007 - 18:56

    Iris Weer:

    Marl1 kun jij me nog een keer je adres mailen? Onze huisspook heeft m weer eens verstopt. Kus

  • 23 April 2007 - 20:41

    Raymond:

    Hi Marleen,

    k kwam laatst Wessel tegen, en hij vertelde me van deze site. Leuk om te lezen, het lijkt een enorme zware, avontuurlijke, geestige, soms gore, maar in elk geval lange party en ik hoop dat je het volhoudt! Ik zal af en toe eens inloggen.
    Hier in Nederland is het Weer tamelijk Afrikaans inmiddels, april is namelijk de heetste maand sinds de metingen.
    Veel plezier nog!
    Raymond

  • 24 April 2007 - 17:26

    Mart:

    Hoi Marleen,

    Je verslagen gelezen, mooie belevenissen; foto’s gezien, mooie beelden/natuur. Soms weet ik niet of het nou werk of vakantie is. Ik zou willen dat ik zo’n baan had. Altijd gedacht dat Nederland een feestland was, maar jullie zijn het natuurlijk die er een feest van maken. Groot gelijk, geniet ervan. Groetjes en X van Mart

  • 25 April 2007 - 13:03

    Roozjee:

    ik vind 't fijn! fijne verhalen! waarbenjijnu!
    ga zo door, doe ik ook gewoon. wel even oppassen met de verdere gevolgen... ik kan nóóit meer zonder spaghetti en mozzarella bijvoorbeeld nou. geniet ervan!
    xciao

  • 27 April 2007 - 10:25

    Paulien:

    Hoi Marleen!

    Zag vandaag pas je reactie op mijn berichtje, beetje laat, nietwaar? Klinkt allemaal hartstikke goed en ben een beetje jaloers! Ik heb vakantie en ben bij een vriendin in Den Haag, ook leuk natuurlijk, maar ik zou dolgraag een sigaretje bij je komen roken, hahaha. Heb nog een weekje vrij... Als ik weer thuis ben zal ik wat vaker iets van me laten horen en je verhalen blijven volgen.

    Dikke kus, Paulien.

  • 28 April 2007 - 09:25

    Marianneke:

    helemaal gelijk rootsj.... ik kan niet meer zonder negertjes....

  • 28 April 2007 - 18:39

    Iesje:

    Hola chica's,

    Nou ik snap het verhaal ook niet hoor!!!! Ik zie weld at jullie volop genieten en dat makt mij erg gelukkig!!!!! Dikke kus iesje

  • 01 Mei 2007 - 16:06

    Maaike:

    Hey schatje, hoe ist nou allemaal? Met mij goed! Heb eindelijk dat rot examen gehaald!! Gisteren was het Koninginnedag en ja het was kei en kei druk bij de boemerang we moesten om 19.00uur al dicht want de friet was gewoon op! Haha maar ik was al om 10 uur begonnen dus was niet zo heel erg! Maar Bea is geen frietje komen eten, was wel jammer. Verder heb ik weinig roddels, eigenlijk geen roddels! Helaas! Nou scheet ik stop weer en wacht op je volgende verhaaltje! Geniet ervan he! ;) Dikke kus!

  • 02 Mei 2007 - 16:43

    Mies:

    Nee wat ik niet snap al bijna 2 weken geen nieuw bericht ;) hihi dus snel zijn met die verhalen jullie hebben me te nieuwsgierig gemaakt

    dikke kus

  • 03 Mei 2007 - 10:42

    Simone:

    he chica's, waar blijft jullie versie over Kaapstad? of zijn jullie zo druk op je stage? Ik vond het heel gezellig met jullie en we zien jullie begin juli weer!!!Drukkie

  • 03 Mei 2007 - 17:50

    Anje:

    Hoi Marina,

    Ik heb net Henk, je vader, Don en Willem uitgezwaaid samen met je moeder, Marijke en de vrouw van Willem. Ze hadden er weer zin in. Het is net een stel kwajongens op schoolreis naar Hongarije. Van je moeder heb ik jullie adres gekregen. Zo, jullie maken wat mee....!!!! Dat pakken ze je niet meer af! Wat leuk dat je ouders volgende maand ook komen! Nog heeeeeeeel veeeel plezier samen met je vriendin Marleen!

    Dikke kus!

  • 04 Mei 2007 - 15:18

    Mies:

    hey marina, en joeri??!! hahaha wazige mensen nouja joeri dan! marina ruud was bezorgd omdat ie nog niks van je gehoord had en vroeg zich af of je zn email nog had dus die sms ik dadelijk als je nu wel mn smsjes krijgt ;)

    dikke kus michelle

  • 06 Mei 2007 - 17:38

    Wessel:

    Ha schatjes,
    Wat hebben jullie er een mooie site van gemaakt.Ik mis je Marleen!!!
    Bevalt het allemaal nog??
    Volgens mij wel als ik je aventoe zo hoor.
    Lekker bellen en sms-en is toch wel fijn.
    nog maar 22 dagen en dan ben ik ook in het mooie Afrika.
    Wat kijk ik daar naar uit zeg!!
    Kunnen we lekker samen je verjaardag vieren.
    Ik ga binnenkort even een paar boeken en reisgidsen halen bij de bieb.
    Eventjes onderzoeken wat er allemaal te doen is bij jullie.
    Ik heb vanaf nu weer de labtop dus kunnen we elkaar weer zien met skypen.
    Gisteren (5 mei) naar optreden van Krezip geweest op de parade. Wat zijn die goed live!!
    Echt genoten!
    Vandaag was de laatste dag mooi weer en dan word het gewoon weer 15 graden met veel regen. Maar dat mag wel na 33 dagen zonder regen. Marleen denk goed aan jezelf en rust op tijd uit en we gaan er een supervakantie van maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    IK HOU VAN JE!!!!!!!!!!!!!!!
    Kusjes ook van Marielle!!!!!!!!!

  • 08 Mei 2007 - 10:43

    Pieternel:

    Hey Marleen! Ik heb je brief gehad. Ik was erg gecharmeerd van je mooi paarse briefpapier! :) Leuk om iets te horen. Er is weer een kaartje onderweg!
    Liefs, Pieternel

  • 11 Mei 2007 - 07:52

    Majanka:

    Hee swa
    Hoe ıs t daar?
    Zıt nu op een turkse computerş dus van dıe letters klopt volgens mıj geen zak haha....
    Maar dat weet jıj denk ık ook wel...
    Hoor net van Marıelle dat we 26 meı lekker met zıjn vıjven uıt eten gaan en Weşşel gaat ook gezellıg mee...
    Ik mıs je wel heel erg en kan nıet wachten tot je terug bent met al je verhalen...
    Hele dıkke kus van mıj...
    En van Dennıs natuurlıjk ook XXX

  • 11 Mei 2007 - 12:44

    Iris:

    Jeej, ik heb mn P!!!!

  • 13 Mei 2007 - 15:43

    Roozjee:

    ciao! doe nog eens wat moois opschrijven hier, binnenkort? vindikleuk!

  • 14 Mei 2007 - 18:56

    Iris:

    Marleen er komt een brief aan van mij en maaike. Vanaf nu binnen 7/8 werkdagen. Dus... Zeg maar... woensdag, donderdag volgende week. En schrijven p.v.d.
    kus

  • 18 Mei 2007 - 14:51

    Jullie Fan:

    het word weer eens tijd voor een nieuw verhaal M&M en wat nieuwe foto's erbij zou leuk zijn. Binnenkort lekker je mannetje weer bij je Marleen wat zullen jullie genieten. Marina je komt maar even bij ons hoor als je dat ge..... zat word. XXX

  • 19 Mei 2007 - 14:01

    Dave:

    Hoi Marina,

    Wanneer komt het jou het beste uit? Ik heb al enkele vluchtschema's klaarliggen :)

    Dave

  • 20 Mei 2007 - 19:48

    Mies:

    Hey marina,
    ik ben wel een beetje teleurgesteld in je hoor... en geen nieuwe berichten en mijn verjaardag vergeten en nog geen reactie op mn brief :(
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Beste ellen

23 Juli 2007

DIERENMANIEREN

28 Juni 2007

BLOUKRANS

28 Juni 2007

ST. LUCIA WETLANDS

28 Juni 2007

alweer bezoek!
marleen en marina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 28795

Voorgaande reizen:

15 Maart 2007 - 22 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: